Reklamačné podmienky

Reklamačné podmienky

REKLAMAČNÝ PORIADOK Spoločnosť KOHI-MARKET SK s.r.o. v zmysle zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov vydáva tento Reklamačný poriadok, ktorý upravuje práva a povinnosti spoločnosti KOHI-MARKET SK s.r.o. a jej zákazníkov. I. Všeobecné ustanovenia: Predávaná vec musí mať požadovanú, prípadne právnymi predpismi ustanovenú akosť, množstvo, mieru alebo hmotnosť a musí byť bez chýb, najmä musí zodpovedať záväzným technickým normám. Predávajúci zodpovedá za chyby, ktoré má predaná vec pri jej prevzatí kupujúcim. Pri použitých veciach nezodpovedá predávajúci za chyby vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá predávajúci za chybu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena. Vlastnícke právo kúpenej veci prechádza na kupujúceho okamihom zaplatenia danej veci. Pri samoobslužnom predaji dochádza k prevodu vlastníckeho práva ku kúpenej veci okamihom zaplatenia kúpnej ceny za tovar. Nadobudnutím vlastníckeho práva prechádza na kupujúceho nebezpečenstvo náhodnej skazy, zničenia a poškodenia veci. II. Lehoty na uplatnenie reklamácie: Všeobecná záručná lehota je šesť mesiacov a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim. Ak je na predávanom tovare, jeho obale alebo návode vyznačená lehota na použitie (expiračná doba), záručná lehota sa neskončí pred uplynutím tejto lehoty. Ak sa na predávaný tovar vzťahuje záručná lehota dlhšia ako šesť mesiacov je predávajúci povinný vydať kupujúcemu pri predaji záručný list s vyznačením záručnej lehoty. V záručnom liste sú uvedené podmienky a rozsah tejto záruky. Práva zo zodpovednosti za chyby musí kupujúci uplatniť v záručnej lehote, inak tieto práva zanikajú. III. Miesto uplatnenia reklamácie: Kupujúci je povinný uplatniť právo zo zodpovednosti za chybu bez zbytočného odkladu po prejavení sa chyby u obchodného zástupcu. Ak je tovar naďalej používaný kupujúcim s chybou, následkom čoho je jej neodstrániteľnosť, nebude výmena, oprava alebo vrátenie kúpnej ceny predávajúcim uznané v rámci záruky. Obchodný zástupca vystaví kupujúcemu reklamačný list, v ktorom uvedie druh tovaru, kedy bol zakúpený, jeho cenu, rozsah chyby, dátum vystavenia reklamačného listu a kupujúci svojím podpisom potvrdí odovzdanie reklamovaného tovaru. Predávajúci prostredníctvom svojho zodpovedného pracovníka do 3 pracovných dní určí, či je chyba odstrániteľná alebo neodstrániteľná. IV. Odstrániteľné chyby: Ak ide o chybu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby chyba bola bezplatne, včas a riadne odstránená a predávajúci je povinný túto chybu bez zbytočného odkladu odstrániť. Za odstrániteľné chyby sa považujú chyby tovaru, odstránením ktorých neutrpí kvalita a úžitkové vlastnosti tovaru. V prípade, že predaná vec ešte nebola použitá môže kupujúci požadovať výmenu tovaru. To isté môže kupujúci žiadať vo vzťahu k súčasti veci, ak sa chyba týka len tejto súčasti. Predávajúci má možnosť namiesto odstránenia chyby vymeniť chybnú vec za bezchybnú. Ak ide o odstrániteľné chyby, avšak kupujúci nemôže vec pre opätovné vyskytnutie sa chyby po oprave alebo pre väčší počet opráv riadne užívať má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za chyby až do doby, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný vec prevziať sa do záručnej doby nepočíta. Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania. V. Neodstrániteľné chyby: Ak ide o chybu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez chyby, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Ak ide o neodstrániteľnú chybu, pri ktorej možno vec používať, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru. Pri určovaní výšky primeranej zľavy sa prihliada na charakter chyby, stupeň a spôsob opotrebenia veci, dĺžku používania veci a možnosti jeho ďalšieho užívania. VI. Alternatívne riešenie sporov (ARS): Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.



Doplňujúce údeje viazané na prepravu:



Pri preberaní zásielky je nutnosť skontrolovať neporušenosť zásielky. Prípadnú reklamáciu zásielky žiadať hneď u prepravcu, poškodenie a v akom rozsahu, zaznamenať do jeho preberacích dokladov. Za poškodenie zásielky spôsobenej pri preprave zodpovedá prepravca, ktorý si nepoškodenú zásielku prevzal a nepoškodenú zásielku má aj dovzdať. Za poškodenie zasielky spôsobenej po prevzatí a podpísaní preberacieho listu zodpovedá odberateľ. Po prevzatí zásielky je nutné ihneď podľa priloženého dokladu tovar skontrolovať s počtom kusov, či sa jedná o správny model, či je zostava kompletná a či nie je produkt poškodený. Pokiaľ nebudú údaje s dokladom identické alebo bude tovar poškodený je nutné do 24hod ihneď nás kontaktovať na tel. +421(0)34/6601318 prípadne na email. kohimarket@kohimarket.sk .